lördag 22 december 2012

Skjut MEJ!!!


Denna förbannade Jul!
Är redigt förvirrad, förbannad och trött!!! Hur gör folk? Hur gör man när man har barn, vi har värsta dilemmat här hemma om var och hur vi skall fira Julafton. Jag sa från början när vi blev ihop att jag Aldrig någonsin skulle fira Jul någon annanstans än hos min Mormor. Och jag är envis som en Åsna med det!
Jag får ingen Julkänsla någon annan stans, alltså en sån riktig barndoms julkänsla. Och hatar förändringar.
Men samtidigt förstår jag Marcus som vill fira jul hemma hos sina päron. Är ju säkert samma sak för honom.
Förra året firade vi hos hans föräldrar dagen innan Julafton och hos min Mormor på Julafton. Och vi tänkte göra samma sak i år MEN det hade visst blivit ett litet litet Stort missförstånd....... Så nu vet vi varken ut eller in...... funderar på att fira på fm till kl halv 4 ungefär hos marcus föräldrar, och sen därefter hos Mormor. Men då blir det dumt så med tydligen....... Är julen en skillsmässotid??? Nä så illa är det faktiskt inte :) Men skämt och sidor lite åt det hållet!!! Skall vi åka åt varsit håll???? NEJ!! Dra åt skogen, jag vill ha min familj samlad!! Suck! Hur sjutton gör alla andra??? Är det bara vi som har sådana här super problem?????
Visst fira varannan Jul hos M och Varannan hos Min Mormor. Någon blir missnöjd vilket som......

Marcus deppade ihop innan och sa...ÄH vi skiter i Julen och firar här hemma istället så slipper vi allihop!
Hahaha då började jag asgarva! Nä så kul skall vi inte ha det. På Julen SKA man ha familjen samlad och släktingar det är ju det som ÄR Julen!

Meeeeeen........

SKJUT MEJ!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar