söndag 2 december 2012

Sjuk Bebbe!


1:a advent idag :) Och massor med snö! Kan det bli bättre? Tyvä'rr så e Neo sjuk, jag som tänkte ta ut honom och åka pulka. Och ingen Julskyltning blev det heller. Jag kunde ju åkt själv men inte så kul vill ju gå med mina Pojkar. Vi körde förbi och kollade iallafall från bilen och åt lussebulle så det blev ganska bra ändå. Natten inatt var lång och sömnlös. Neo kunde inte andas med näsan och skrek nästan hela natten, nässpray fick han efter lite brottning och handbojor. Jisses va svårt det är att ge näsdroppar. Jag förstår ju honom också han fattar ju inte varför vi kommer och stoppar upp en plast grej i näsan på han och sprutar vatten? Marcus fick gå ner och sova så jag fick ha Sängen till mej och Neo. Och han sov det hörde jag änna upp ;)
Jack och Julius sov också hela natten som tur var, trodde dom skulle vakna av Neos skrik.

Igår satt jag upp alla julsaker och Marcus och barnen högg en gran som vi satt upp ute :) Så nu är det superfint och mysigt här! Och min bil är nästan lagad nu, ratten skakar inte längre när man bromsar. Duktiga Män :) John sov hos Mormor inatt vilket va bra för bröderna började gå varandra på nerverna, bråkade, slogs och grät. Och Jack råkade sparka sönder en fönsterruta till källaren med en fotboll och började storböla. Men jag tröstade han och sa att jag inte alls va arg. För varför skulle jag va det. Kan ju hända vem som helst, det var ju inte meningen, haha stackarn :)
På kvällen åkte vi till Jimmie och Lina och käkade Pizza, skönt med lite vila.

Kollar Julkalendern med Marcus och Neo. Jag tycker det är jätte bra hoppas det fortsätter så! Å vad jag Älskar Julen! Idag Jag har Pysslat lite med Tallris eller enris eller vad det heter, satt det i Krukor på trappuppgången blev kanonfint. Och Pysslat med Mossa, Kuligt :)  Marcus har fått skotta i trappan och lite överallt. Jag vill INTE halka ner för trappen igen som jag gjorde i Januari :O Fy tjutton, och med denna magen med!!! Värsta mardrömmen.......

Nu blir det slapp i soffan en stund tills vi skall sova och det blir nog tidigt ikväll det får Neo avgöra ;)

AdventsKram på er!

1 kommentar: