torsdag 5 september 2013

Dopet!


I söndags var det dop för lille Linus, Äntligen!!! Och det gick super bra! Tårtorna räckte och blev mycket över som vi kunde frysa in och mumsa på senare. Allt gick enligt planerna. Och i Kyrkan så tog det drygt en timma så det gick snabbt och bra. Och Neo sprang rundor under hela predikan. Han var uppe på altaret, stog framme hos prästen, ramlade ner för trappan tusen gånger. Och jag var beredd på ett vrål av honom varje gång han ramlade men han bara reste sej igen och sprang runt runt igen. Haha!! Så kul hade vi alla åt honom för han ramlade varje gång på samma ställe utom en gång då han backade ner.
Jag satt och småsvettades hela tiden för jag va rädd att han skulle slå sej eller riva ner någonting men han var så söt och duktig såklart! Och väl där framme så fick Marcus hålla honom i 3 sekunder sen var han i farten igen och sprang runt. Och Linus sa inte ett ljud när han fick vatten på huvudet och när Prästen höll honom. Min syster Jannie var Gudmor denna gången, så fin och duktig. Hon passade perfekt! Sen blev Linus för trött och somnade i min famn på bänken efter dopakten. Tack Prästen för att små barn får springa runt hur dom vill på din predikan det gillades skarpt av ALLA! Barn är ju alltid barn!

Efteråt gick vi till Pjätteryds församlingshem där jag dukat och gjort fint dagen innan och tidigt samma morgon. Där bjöds det på smörgåstårta och vanlig tårta som G-mormor hjälpt till med. Presentöppning blev det också. Linus fick massa fina dopsaker. Sen var det bara att städa fast det gick snabbt. Tänk om Marcus kunde städa så fint och bra hemma!!!!!!!???? Sen var det hem och packa upp alla saker och sen bara däcka i soffan! För oj vad trötta vi var hela familjen!!! Och så skönt att ha dopet gjort. Fixat, Klart och perfekt!


Presentbordet


 Linus Erik Gustaf

 Dukningen

Igår kväll/natt fick jag så ont i huvudet så jag trodde jag skulle avlida! Redig migrän! Fick gå ner och sätta mej i soffan och gå och spy!! Usch!!!!

I helgen skall vi på och måla några lister och dörrar och byta handtag på dom också. Nu måste detta få fart! Och toan skall påbörjas så fort vi fått över lite pengar.

nu skall vi gå ut lite jag o barnen!

ha det bra! / jennifer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar