tisdag 24 september 2013

Tisdag!


Tänk att på fredag så är det bara 1 månad kvar tills Neo blir 2 år! Det känns som att han föddes igår. Och hur fort ett barn kan utvecklas under 2 år, det går så fort. Sen så har vi ju 2 års trotsen som har funnit Neo nu. Noll tålamod, en massa vilja och vill så mycket. Och jag försöker finnas där så mycket det bara går när allt kör ihop sej.  Som det ofta gör. Tusen gånger om dagen. Det värsta är när han bara kastar sej bakåt och gallskriker, då får jag nästan slänga mej fram och fånga hans huvud så han inte skall slå sönder det mot golvet, marken mm. Fast han blir nästan lika snabbt glad igen den lilla pojken. Störtarg på två röda sekunder och sen glad. Det har han nog efter mej. Ja för Marcus blir faktiskt aldrig arg, irriterad kan han bli men aldrig arg. Jag har alltid sagt att det är något fel med honom. BLI arg Männska!! Fast det är nog därför vi passa så bra, han e kolugn och jag är arg som en atombomb.

Linus har slutat äta på natten, iallafall sen i helgen. Och har haft skrik perioder på natten istället, flera gånger. Så jag är rätt så trött om dagarna. Men det blir bättre sen. Neo sover för det mesta igenom nätterna och vaknar glad och utvilad. Han säger alltid : Vak, hihi vak, sovit. när han vaknar. Haha alltid lika kul! Vilket såklart betyder att han är vaken. En förståndig liten pojk! Jag försöker få i Linus barnmat och gröt, fast han klöks varje gång han hatar det!!! Pureer gillar han bättre, banan och mango. Så det går framåt sakta men säkert. Och nästa vecka är det dags för 6 månaders sprutan. Och jag kommer få hålla honom själv denna gången, skit! Men det måste ju göras.

Jag har beställt en baddräkt från ellos som förhoppningsvis kommer imorgon så jag kan börja simma. Måste träna mej lite nu. Eftersom jag inte kan träna magen så får jag prova simma, det har jag för mej tränar magen lite granna iallafall. Plus att jag kanske gå ner snabbare i vikt då. Fastar idag och det går bra. Jag har massa att göra inomhus så jag tänker inte på mat. Men ikväll vet jag att då kommer jag tänka på pizza, godis och tårta för då är man skitsugen, inte hungrig utan sugen på mat. Så det är mest psykiskt. Och det klarar jag lätt nu. Jag klarar av att inte äta, piece of cake! Går på en extrem diet nu, ja 5:2 metoden fast varannan dag istället. Jag äter alltså varannan dag. Och det är också lätt.

Nu vaknar strax barnen från sin middagsvila då blir det lek och bus!

 Linus sitter i stolen för första gången, Neo vill såklart va med.

 Skratta åt Pappa för han ser så konstig ut!

 Mina Finaste!

 Linusungen!

Kladdigt med gröt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar