torsdag 12 september 2013

Trött ung/gammal Morsa!


BÅDA barnen sover redan!!! Neo hoppade över att sova middag idag så han blev as trött nu i slutet och däckade i soffan. Linus har jag burit och hållt på med i 3 timmar nu, sådan har han vatt hela veckan, bara skrikit hela tiden efter kl 5 och vill bli buren. Han har lite hosta också stackarn. Men Oj vad jobbigt det är, ryggen tar knäcken på mej! Och Neo tycker inte att det är kul när Linus får all uppmärksamhet på kvällarna. Så jag passar på att leka och mysa järnet med Neo medans lillebror sover. Jag själv är förkyld också, har ont i halsen och är hängig och trött! Då är det inte lätt att orka med allt som ska göras. Idag pallade jag verkligen inte ens gå utanför ytterdörren. Nepp denna dagen "vila".

Vi började med att måla om hallen i helgen, och oj vad bra det blev. Vi är inte riktigt färdiga ännu. Lister skall på på golvet och listerna runt ena dörren skall på. Men sen är hallen som ny! Äntligen, jag som tjatat på Marcus att vi skulle gjort detta för 1 år sedan. Och tillslut så började jag själv och nu är vi snart färdiga. Ja imorgon SKA det bli färdigt. Bild kommer sen.

Igår så satt jag Linus i matstolen och han kunde sitta i den, och Neo ville såklart sitta i den andra bredvid lilleman och så åt dom gröt tillsammans. Första gången Linus smakade gröt igår och han gapade så stort så, haaha!

Imorgon så blir det nog cirkus för mej och Neo. Det ska bli kul för både han och mej. Linus får va hemma hos Marcus han är lite för liten för att gå på cirkus med allt oväsen.

Jag får skriva mer någon annan gång och lägga upp lite bilder för det orkar jag inte nu. Jag skall ta barnen och gå och sova, eller ja dom skall sova jag skall glo på Twilight! Har kollat på 1,2 och ikväll blir det 3:an. Eclipse. Har man väl börjat kolla så kan man inte sluta. Och imorgon blir det Vårdcentralen för mej kl 10. Och sen hem till Pappa och på kvällen Cirkus! Så godnatt på er!

/ Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar