torsdag 28 februari 2013

Vändningsförsök??


Idag var det ett besök hos barnmorskan. Tycker man går dit för sällan, det är faktiskt skönt att gå dit och få lyssna på hjärtljud och höra att allt e ok! Nja, fast idag blev det ju lite annorlunda.

Vi pratade lite, sen fick jag lägga mej på sängen och hon lyssnade efter bebisens hjärta och det lät bra. Sen mätte hon magen och bebis växer som den ska, följer sin kurva så fint så. MEN sen skulle hon känna om den fixerat sej, och där nere känner hon hm är det rumpan?? Så fick gå in i ett annat rum och göra ultraljud. Och huvudet är alltså uppåt. Göta Petter!!!! Så om drygt 2 veckor så skall jag på vändningsförsök. Men dagen innan så åker jag till min BM och checkar ifall bebben har vänt sej neråt och det hoppas jag att den gör tills dess!!  Bebis lyssna på Mammsen nu och vänd dej är du snäll!!!! Jag tror verkligen att den kommer vända sej till rätta innan. För den rör sej och vrider sej stup i ett. Så det e nog ingen fara. Fast jag går ju runt och oroar mej lite ändå. Vändningsförsök låter ju läskigt! Men den har en och en halv vecka på sej så hejja hejja!!!!

Nä nu sover Neo så jag skall passa på att vila lite jag med.

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar