lördag 2 februari 2013

Det här med amning....


Sitter och funderar på det här med amning. Hysterin kring det, man SKA amma!!! Jag själv ammade Neo från och till  5 veckor sen pallade jag inte mer. Han bara skrek vid bröstet och jag var sårig hela tiden, blodet rann, massa krabb. Blod svett och tårar var det bara den perioden. På BB var det hemskt, fy va ont det gjorde. Och ingen som förvarnade en heller om att det skulle/kunde va så. Jag höll ut dom 5 veckorna fast jag borde slutat tidigare. Jag kallar det att Plåga sej själv för att va till lags för alla andra.
I början av denna graviditeten så sa jag till mej själv att denna gången SKA jag helamma och det MÅSTE funka också!!! Men då är jag lika knäpp denna gången mot mej själv. Jag vill amma, vill det så himla mycket så ja jag kommer kämpa med det. MEN. inte lika länge om jag känner att nä det går bara inte. Sen får folk säga vad de vill.......... vissa kan bara inte amma. Därför fanns finns det Ammor som hjälper till. Vet inte om det finns i sverige men men. Jag KÄRLEKAR ModersmölkErsättning. Guld värd till den som uppfann det! Och Neo är inte sämre för att han har fått de ;)

Jag är sjukt nervös inför amningen på BB denna gången för jag vet vilket krabb det var! Men jag är också uppspelt för det kanske funkar kanon denna gången, jag håller ett öppet sinne iallafall.

Ikväll blir det Melodifestivalen, Danny är ju programledare, Love!!

Bye bye!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar