lördag 15 juni 2013

Inlagd!


Tänkte skriva lite vad som har hänt nu i veckan ja sen i söndags och lite så. För jag har vatt ÄR sjuk just nu så tänkte skriva lite om det.

Jag opererade ju bort gallan förra onsdagen och åkte hem samma dag och mådde bra. Torsdagen gick, likaså fre och lörd. Jag hade hela tiden lite ont i magen men inte så konstigt för jag hade ju 3 operations sår i magen. Natten till söndagen kunde jag knappt sova för jag hade så ont i magen. Låg och vred mej från sida till sida. På morgonen fick Marcus ta barnen för jag ville inte upp jag ville sova.
Vaknade runt 11 av att Marcus väckte mej, men jag ville sova mer. Så han gick ner och jag skulle bara vända på mej. Och då kändes det JÄTTE konstigt i magen och jag Rusade upp för nu blev det något fel!!!! Men precis då så gjorde det inte ont. Det var min instinkt som sa till mej att springa fort ner till Marcus.
Och efter halva trappan så kunde jag inte andas, och magen började brinna av smärta! Tarmvred tänkte jag. Ropade Marcus, men fick inte fram ett ljud, jag kunde andas in men inte ut! Hade PANIK! Marcus hörde mej tillslut gny, och jag fick fram, ring 112!!! Och det gjorde han såklart utan att tveka en sekund. Jag andades in och lät jätte konstigt när jag andades ut igen............. panik hela tiden för luftens skull. Och magen brann av värk! Efter 5 minuter kunde jag andas lite mer normalare, men det brann inom mej. Och ambulansen kom inte föräns efter en halvtimme!! Och jag fick gå in och sätta mej själv och så körde vi. Fick Morfin men inget hjälpte. Kom in till akuten och fick massa medel men ja inget hjälpte. Och jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket, sen mer än att smärtan tilltog lite. Fick in till röntgen och så med. Och jag lades in på Avdelning 6. Sov sen över natten. På måndagen mådde jag sådär, hade feber hela dagen och så. Och det visade sej att jag hade en infektion i tarmarna och i såret där gallblåsan satt. På kvällen så fick jag ont igen, men först trodde dom inte mej utan att det bara var mina sår som värkte men jag plingade och plingade och sa att jag vill ha smärtstillande. Tillslut började jag storgråta av smärta och DÅ fick jag massa smärtlindring på en gång. Och massa läkare kom och kände och tryckte. Dom hade också sett att jag hade vätska i magen men trodde inte att det va så farligt. Men nu hade jag fruktansvärt ont, grät och såg allmänt döende ut. Gick dubbelvikt och ja jag trodde jag skulle dö. Då körde dom in mej till Operation igen och öppnade upp och fick suga ut all vätska. "galla,blod,sårvätska" från mej. Han sa sedan att det verkligen inte vatt konstigt att jag hade haft så ont. vaknade och hade ett drenaige i magen. " ett silikonrör som går från gallsåret i magen ut från ett hål på kroppen i en liten påse". Och den brinnande smärtan va borta.

Fick åka hem på onsdagen en sväng på permission för att träffa min familj och sen in igen.
Sov på lasarettet tills på fredagen då jag blev utskreven.
Så Marcus hämtade mej kl 11 ungefär. MEN halvvägs hem fick jag JÄTTE ont i magen igen. Men stod ut för jag ville hem.
Blev värre och värre under hemfärden. Hemma fick jag ringa min sjuksköterska och kunde knappt andas och hade skit ont igen...... Så det va bara att ringa ambulans och åka in igen. Och smärtan gick över på Akuten som tur va. Men blev inlagd över natten.

Och idag fick jag göra ett nytt försök att åka hem, så nu är jag Äntligen hemma hos mina fina barn. Och min fina Marcus. Och jag är såååå GLAD! Och har inte haft ont ännu.......peppar peppar!!!

Så nu skall jag nog kunna hålla mej hemma tills på tisdag då dränet skall dras ut. Och sen skall jag va frisk förklarad! Hoppas Hoppas!!!!!

Lägger upp lite äckliga bilder också. Skyll er själva om ni blir äcklade.  Jag blir också äcklad tro mej.

Och nu skall jag bara mysa med mina barn och sen ta massa medicin och sen sova. UTAN ATT FÅ ONT!!

Ha det så bra!!! //Jennifer



Min slang från magen.



Äckliga påsen med, galla och sårvätska.



Sjuk och trött.

TRÅKIGT!!!



Lasarettet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar