måndag 13 maj 2013

Heeeej!


Klockan är just nu halv 9 på morgonen. Jag har vatt vaken sedan kl 5 och lyssnat på Linus när han morrar. Ja jag har bytt blöja på honom också och gett han mat. Försökt somna om men det går ju inte när jag hör att Linus är vaken. La han bredvid mej i sängen och tillslut somnade han och jag hade nästan somnat när Neo plötsligt utropade ett stort: - Heeeeeej! Och då började jag gapskratta, ja både för att det va kul och för att jag va dödstrött! Haha goa unge!! Sen va det bara att stiga upp.  Och nu har alla ätit och är glada, än så länge. Marcus har börjat jobba på riktigt nu, vilket är så skönt. Att få veta att han har ett jobb att gå till och att vi får in mer pengar igen. Skön känsla. Och passa barnen själv är inga problem, det har jag gjort nästan enda från början så. Visst man har fullt upp hela tiden, men det gillar jag! Neo hjälper till när Linus e ledsen och går fram och pussar honom och klappar. Men jag får hela tiden ha ett öga på honom ifall han får för sej att kasta saker eller slå Linus. Och Neo brukar klappa mej när jag suckar till, eller gäspar högt eller så. Då går han till mej och klappar och kramar. Så himla omtänksam och fin är han. Hoppas det håller i sej .

Ställde mej på vågen idag och nu är jag tillbaka på den vikten jag vägde innan jag blev gravid med Linus. Så det e ju skönt, men jag har fortfarande minst 13 kg ner till!!! Och just nu så dricker jag bara shakes. Vågar inte äta något annat nu när Marcus börjat jobba. Om jag nu skulle få anfall då går det ju inte ta hand om barnen. Så det få bara bli äckliga shakes nu. Vilket är bra för vikten men Så Dåligt för min ork..... orkar ingenting ibland. Jag orkar ta hand om barnen men inget mer. Men får väll snart operations tid hoppas jag.

Neo har lärt sej säga Bolibompa och det är så roligt han gör något konstigt med tungan haha. Och linus gör små söta ljud men inget leende ännu. Men det kommer nog när som helst!
Jag få vända hans huvud hela tiden också för han ligger åt ett håll och börjar bli lite platt på ena sidan av skallen redan. Men med tid så redar det till sej.

Idag kommer Marcus hem kl halv 3 ungefär, sen är det bara ut i vedbacken tills kvällen sen duscha och lägga sej. Kommer bli så hela veckan. Och sen hittar han väll på något annat att pyssla med. Blir inte mycket tid med barnen för hans del vilket är så synd! Och för min del så får jag absolut ingen egen tid men så får det va tills vidare.

Dags att dra!

// Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar