tisdag 21 maj 2013

Full rulle!


Måste man städa och hålla fint hela tiden bara för man e Mamma "ledig"??
Nej det e klart man inte måste, men jag gör ju det iallafall. Jag trivs inte när det e stökigt. Plus att jag tydligen måste ha något att göra hela tiden. Hm, städmani??????
Jag skall beskriva hur en dag för mej ser ut när jag e hemma.

kl 07:00 Stiger upp, byter blöja på Linus, ger honom välling, sätter på honom kläder.
kl 08:00 Neo vaknar, ger honom välling, byter blöja, sätter på honom kläder och borstar tänderna.
kl 08:30 jag äter frukost, och diskar sedan nappflaskorna.
kl 09:00 Linus vill sova igen, ny välling och vagga i ungefär 20 minuter tills han somnar. Sitter i soffan med Linus ett tag och kollar nyhetsmorgon. Kanonprogram. Är jag gammal om jag tittar på det på morgonarna?
En gammal tant?? Eller en äldre kvinna? Aja det e bra iallafall.
kl 10:00 Neo vill ha fika! Och sen dricka och sen kanske bita på en smörgås. Och sen vill han nog ha dricka igen, fast den springer han runt med och spottar ut överallt. Sen går han och hämtar smörgåsen igen och smular sönder den i soffan. Då blir jag arg och tar den från honom och Neo får raseriutbrott! Linus vaknar och gnäller. Neo vill bli buren och sen blir han glad igen och leker med sina bilar. 
kl 11:30 gör jag middag, matar Neo och sen är det sovdags! När Neo somnat går jag och Linus ner, för Linus brukar inte vilja sova vid den tiden. Jag sätter han vid tv och dukar av middagen, diskar!
Medans Neo sover så städar jag som en tosing undan alla leksaker och kläder mm. Sitter lite vid datorn och myser med Linus.
kl 14:30 Neo vaknar, fika, och massa Lek inom och utomhus!
kl: 16:30 kommer Marcus hem, mat till honom och sen sticker han ut och arbetar hemma.
kl 18:00 Kvällsmat, raseriutbrott för Neo som han alltid brukar få när vi skall äta nu för tiden. Städa undan. Linus vill bli buren och gosa tills han somnar som brukar va runt kl halv 8. Neo får ny energi och busar runt. Springer emellanåt och kollar Bollibompa!
kl 18:30 Marcus kommer in, duschar, äter och sätter sej i soffan eller datan.
kl 20:30 Läggdags för mej och kidsen!!! Marcus brukar va uppe på kvällarna längre för att få lite lugn och ro, egen tid helt enkelt, vilket han alltså inte har annars?????

Ja såhär kan dagarna se ut, fast blir ju lite olika från dag till dag. Helt OK dagar enligt mej! Jag trivs med fullt upp och det är det hela tiden.  Jag är väll också människa och blir fruktansvärt utmattad ibland, då vilar jag lite sen har jag ny energi!

Är ju Morsdag på Söndag, så hoppas jag får en fin Morsdag om nu Marcus kommer ihåg detta vilket jag verkligen inte tror!!! Men jag säger inget så får vi se ;)

Men nu är nog disken färdig, sen skall jag pussa och gosa med Linus innan min andra gosegris vaknar!

Bye bye!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar