tisdag 2 juli 2013

Ännu en gång.......


I Söndags kom jag Äntligen hem efter att ännu en gång blivit inlagd på sjukhus.

Det börja de väll redan i början på förra veckan, då jag kände mej sjuk fast jag hade ju ingen feber så jag tänkte att det va slangen i magen som irriterade. Och så mådde jag varannan dag ungefär halva veckan. Och kollade postlådan varenda dag efter det där brevet från Växjö, så jag kunde bli av med min förbaskade slang!

På torsdags morgon så vaknade jag och mådde sämre än vanligt men tänkte att jag hade ju fastnat med slangen kvällen innan så stygnen hade dragits lite så det var nog av det smärtan kom och sjuk känslan i kroppen kändes. Åkte till vårdcentralen kl 9 på morgonen för att dra ut mina stygn efter titthåls op och navelbråcket. Och det gick så bra så. Skönt att slippa stygnen nu.
Åkte hem, fixade som vanligt. Men orkade inte laga middag utan kollade på när Marcus gjorde det. Skulle gå till tvn lite och halvvägs dit så började jag må as illa på en gång. Fick springa till toaletten men spydde inte.
Gick mot medicin skåpet för att ta en illamående tablett. Och när jag stog där så kändes det jätte konstigt i hela kroppen. Benen liksom domnades av och hela kroppen kändes slapp. Jag gick till Marcus och sa att han skulle greppa telefonen för nu svimmar jag nog när som. Och ögonen flammrade. Satt mej ner och det gick över. Men då började jag svettas som en gris och jag ringde 1177 för råd. Dom trodde att jag hade ätit dåligt, vilket jag också hade och jag skulle lägga mej ner en kvart och dricka varm oboy. Hände det igen skulle jag ringa akuten. Låg en stund, och tog blodtrycket som var lågt. Och efter en timme så började jag skaka, frysa och fick feber på en gång. Fick en akut tid på vårdcentralen. Och min sänka var hög så skickades till Växjö lasarett. Där tog man prover och jag hade en infektion i gallsåret IGEN!
så blev inlagd såklart. Fick en trevlig rumskompis, Berit, denna gången. Hon också från Älmhult och med Gallabesvär hon med. Och båda var svårtstuckna så vi hade mycket gemensamt, haha!
Dagen efter så åkte jag på operationsbordet, sövdes och kollades med kamera genom halsen. Och dom hittade inget läckage men massa stenar som va kvar i gallgångarna som dom rensade ut. När jag vaknade mådde jag skitbra! Dagen efter så skulle dom spola mitt drän och då fick jag såå ont i magen igen!!! Brännande smärta och massa smärtstillande. Och dagen efter igen så hade det inte kommit någonting i dränet så dom drog ut den, Äntligen! Och fy vad ont det gjorde, och killen som gjorde det hade ingen känsla. Han såg iskall ut och var iskall!! USCH! Hålet sydde dom inte igen utan jag fick bara ett plåster på.
Och sen blev det söndag och jag fick åka hem. Med Antibiotika som jag skall ta i 5 dagar mot infektion i magen. För jag har galla kvar som flyter runt och det gör så ont. Men kroppen skall tydligen kunna ta upp det själv sen. Så jag är hemma och går sakta som en sköldpadda. Går på värktabletter och har ont hela tiden. Men det skall ju bli bra av sej själv, vilket jag hoppas. Men jag har inga förhoppningar, får jag en infektion till så ja då får det bli så.......... blir inte förvånad isåfall.
Men skönt att va hemma med min familj, men jobbigt att ständigt ha ont. Och mina muskler har tvinat, jag är nog lika stark som min näst minsta lillebror just nu. Benen skakar på mej när jag går. Ja det e helt sjukt!!!! Längtar efter att få träna upp mej nu.
Ja fy vad jobbigt detta har varit, blir väll terapi i 5 år framåt nu!! Nä men jag tar igen mej sakta men säkert. Och hoppas att folk har förståelse för min Gamla Kärring kropp!!!! Blir så när man bara ligger.......

Men nu skall jag peppar, peppar bli bra!!

 Skall ut lite i friska luften med mina bebisar och min fina fina Marcus!

Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar