måndag 12 augusti 2013

En lugn kväll!


En lugn kväll har vi här hemma. Linus sover Marcus och Neo sitter vid "brasan". En värmefläkt som liknar en kabin. Rätt skön värme därifrån. Vi hade en regnig förmiddag så jag städade. Neo hittade på alla bus han bara kunde komma på samtidigt! Plockade ner alla potatisar från påsen i skåpet och gömde dom under diskmaskinen!!! Rev ner alla filmer, plockade ut alla spel och spelkort över hela golvet. Tog av blöja efter blöja och sprang glatt runt i hela huset. Klättrade upp på allt han kunde! Och gömde Linus vällingflaska!!! Och guud vad jag letade, Linus blev hungrig och skrek. Jag svettades och letade som en dåre!!! Och bannade mej själv för att vi bara har en flaska till honom. Tillslut hittade jag den ute på altanen, GRR!! Ja det var action!!!! Stackars Linus......
Sen vid middagstid så va Neo så trött så han somnade omedelbart! Och till min stora förvåning, Linus också! Så då passade jag också på att sova i 1 timme. Skönt!

Städat undan på gården. Varit ute och gått med Linus medans Marcus och Neo klippte gräsmattan. Fått hem en vedkap av pappa, TACK! Hjälpt en groda från att dö, stackarn va fast i poolen och kunde inte hoppa över kanten. Men oj va jag skrek när jag lyfte upp den med ett papper, Äckliga djur, insekt, kryp, dinosaurier??? Kräldjur!

Imorgon skall Linus vägas igen, och jag är inte orolig över hans vikt eller längd. Han växer så det knakar!

Nu skall kidsen sova och jag med. Är ju en dag imorgon som skall orkas med också.

Och om 11 dagar fyller DU år! Min KRIGARE, Min Förebild! Min Idol! Min MIN Mamma!


Godnatt på er!!! //Jennifer . 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar