fredag 19 april 2013

Första tiden hemma...


Snart är Linus 1 månad!! EN MÅNAD! Det är helt sjukt vad tiden går snabbt. Och han växer och går faktiskt upp i vikt som han ska. Bvc klagar inte den här gången, ja inte ännu iallafall!
Dom 2 första veckorna hemma var faktiskt skitjobbiga. Ja först var det jobbigt med att Neo inte ville va hos mej och bara skrek när vi var i samma rum. Fast det gick över på 2 dagar som tur va. Men det e klart, jag svek ju honom. Jag bara försvann ju. Hans trygghet och tröst, tjoff försvann. Vem skulle inte bli ledsen och sur då??? Ja men det va redit jobbigt iallafall. Där stog jag, nysnittad, utan värktabletter hem. Amningen som krånglade, en ny liten bebis, massa hormoner och en liten Neo som jag döds längtat efter som verkade livrädd för mej. Ja det blev massa tårar för min del. Fruktansvärt jobbigt ni förstår inte. Och utan värktabletter så slutade jag amma helt och ger nu flaska vilket jag inte ångrar en sekund. Jag mådde 1000 gånger bättre efter det beslutet. Pumpade dock i några dagar efter det i risk för mjölkstockning annars.
Och efter några dagar fick jag det första Gallstensanfallet. Och sen 10 till efter det. Men nu skall jag säkerligen få en operation snart, hoppas jag så jag vägar äta igen.... annat än nudlar.....
Och SEN "knack knack" skall väll ändå mina förbannade kropps bekymmer va över!? Inte nyttigt att va Gravid för min del haha!
Linus fick Kolik i början men semper droppar gjorde susen, TACK OCH LOV! Så nu är han nöjd, för det mesta. Men skrik får man ju alltid räkna med.

Och nej allt är inte negativt! Nu mår jag mycket bättre. Jag Älskar mina Söner så himla mycket! Dom är det bästa som hänt mej. Och All Kärlek till Marcus som är ett sånt otroligt fint stöd. Ja han kan när det verkligen behövs! Så nu väntar vi bara på att han skall få jobb och jag skall få min operation. Sen är allt frid och fröjd.

Neo Älskar sin lillebror och blir alldeles till sej när han är nära. Det blir först, skratt sen klappa fint och sen ett litet nyp. Ja vad skall han göra, Linus bara ligger ju där, haha tråkiga bebis tycker Neo! 
Rutiner börjar vi väll hm ja få lite grann. Lunus sover rätt bra på nätterna fast inatt låg han och fes, morrade och rörde sej hela tiden. Så jag låg vaken det mesta av natten. Men lyckades somna med Neo vid middagen.
Imorgon hoppas jag på fint väder så vi kan komma ut igen. Idag och igår va så blåsigt så vågar inte ut med den minsta. Och affärer och folkmassor blir det inte på ett tag. Jag är larvigt rädd för rs-viruset!

Nä nu blir det Soffmys med Pojkarna! Eller nu såg jag att klockan är ju för sjutton 21:00!!!! Vad tar tiden vägen, nu blir det strax sängen istället! Tidiga sängtider och tidiga mornar hör till småbarnslivet!

Godnatt med er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar